[ X ]
Datele îngrijorătoare ale unui sondaj de opinie. DETALII!
30 Iunie

IDIS ”Viitorul” a elaborat Indicele Încrederii Consumatorului pentru perioada mai-iunie 2015. Acesta indică percepția generală a populației privind situația financiară personală curentă și așteptările pentru viitorul apropiat, transmite CURENTUL.

Potrivit autorilor, rezultatele studiului arată o îmbunătățire neesențială a situației economiei naționale, cât și a stării financiare a gospodăriilor casnice. Indicele încrederii consumatorului (IIC) s-a situat la un nivel de 85 p. (pe o scară de la 1 la 200), în creștere cu 19 p. față de perioadă precedentă (Q1). Cu toate acestea, încrederea consumatorilor că vor putea face față necesităților curente de consum cu mijloacele disponibile, este foarte mică.

Conform indicilor sintetici ai confidenţei pe mediile de reședință se atestă o creștere a încrederii consumatorului cu 16 p. în mediul urban și 23 p. în mediul rural, în comparație cu perioada precedentă.

De asemenea, creșteri ale indicilor s-au marcat și în cazul aşteptărilor financiare ale gospodăriilor casnice, marcându-se 82 p. în mediul urban și, respectiv, 74 în cel rural, față de 53 de puncte din perioada mai-iunie 2015.

Totuși, în timp ce în perioada curentă a realizării studiului s-au înregistrat creșteri mai mult sau mai puțin semnificative a încrederii consumatorului la majoritatea indicilor, la capitolul situației economice generale din țară, oamenii nu sunt prea încrezători, fapt demonstrat prin scăderea cu 7-10 puncte în ambele medii de reședință.

Cu toate acestea, încrederea consumatorilor că vor fi capabili de a face față necesităților curente de consum cu mijloacele disponibile, este foarte scăzută. Cauzele încrederii situate mult sub nivelul mediu sunt diverse: începând cu salariile și plățile sociale întârziate, evoluția prețurilor la bunurile de larg consum/servicii comunale/carburanți, etc., și, finalizând cu neîncrederea în clasa politică și acțiunile întreprinse de aceasta pentru a redresa situația.

CURENTUL.md precizează: IIC a fost realizat cu suportul Centrului de Investigaţii Sociologice şi Studii de Marketing ”CBS –AXA”, pe un eșantion de 1123 persoane, cu o marjă de eroare de 3%.

Adrian Platon

Inapoi la arhiva noutaților