Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), în cooperare cu Ministerul Educației al Republicii Moldova (ME) și Direcția Generală, Educație Tineret și Sport (DGETS), la 3 martie lansează Campania națională de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii și pirateriei în RM, transmite Curentul.md.
Activitatea respectivă are ca premiză formarea și dezvoltarea la tînăra generație a imaginației creatoare, a capacităților intelectuale, precum și sensibilizarea lor cu referire la efectele negative ale fenomenelor de contrafacere și piraterie, din punct de vedere economic, social și cultural. Scopul acțiunii este de a informa elevii despre fenomenul de contrafacere și pirateriei, precum și de a disemina informații relevante, explicîndu-le care sunt riscurile provocate de acestea.
Organizatorii își propun ca obiectiv desfășurarea campaniei în peste 50 de instituții de învățămînt preuniversitar din Chișinău, cu predare în limbile română și rusă, în care vor fi antrenați cel puțin 6000 de elevi din clasele a IX-XII-a. La fel, campania va cuprinde liceele din toate regiunile republicii.
De asemenea, elevii claselor IX-XII din cadrul instituțiilor de învățămînt din mun. Chișinău vor avea posibilitatea să participe la un concurs de desen și poezie.
Elena Mocreac