Pe 4 februarie 2016, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI) a organizat un seminar de informare cu genericul „Imaginea ca instrument al promovării afacerii”. Evenimentul a avut loc în sala de conferințe a Pavilionului central al CIE „Moldexpo” SA, transmite CURENTUL.
Seminarul a fost organizat în cadrul Expoziției naționale „Fabricat în Moldova”. La eveniment au fost prezenți atît reprezentanții întreprinderilor participante la expoziție, cît și alte persoane interesate de domeniul promovării afacerilor.
Scopul seminarului a fost informarea participanților despre rolul și importanța semnelor distinctive, inclusiv a mărcilor și brandurilor, în promovarea imaginii întreprinderilor.
În deschidere, directorul general AGEPI, Octavian Apostol, a menționat faptul că numărul mare de participanți prezenți în sală denotă interesul pentru tema seminarului și reprezintă un pas important în cunoașterea și promovarea unei afaceri de succes. Totodată, Octavian Apostol a îndemat participanții să fie activi și să adreseze cît mai multe întrebări specialiștilor AGEPI.
În continuare, în cadrul seminarului, au fost prezentate două rapoarte. Șeful Secției instruire din cadrul AGEPI, Iurie Badîr, a informat participanții despre rolul semnelor distinctive în promovarea imaginii afacerii, prevederile legislației naționale în domeniul protecției mărcilor, indicațiilor geografice, specialităților tradiționale garantate, numelor comerciale, numelor de domenii etc., și importanța integrării semnelor distinctive în circuitul economic.
În același timp, Natalia Mogol, șef adjunct Direcția mărci și design industrial, a prezentat un raport întitulat ”Marca – de la idee pînă la înregistrare”, în cadrul căruia a vorbit despre modalitățile de elaborare a mărcilor, rolul acestora în strategia de dezvoltare a unei afaceri și riscurile care pot apărea dacă marca nu este înregistrată.
Astfel, participanții la seminar au beneficiat de un spectru larg de informații utile, completate prin exemple relevante privind protecția și valorificarea semnelor distinctive a produselor și serviciilor.
Amintim că AGEPI participă la Expoziția națională „Fabricat în Moldova” cu un stand informațional. Specialiștii AGEPI oferă consultații privind aspectele teoretice și practice de protecție a obiectelor de Proprietate Intelectuală, sursele de informare în domeniul dat și distribuie materiale promoționale atît expozanților, cît și vizitatorilor.
Cea de-a XV-a ediție a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova”, care se desfășoară în perioada 3-7 februarie, este organizată de Camera de Comerț și Industrie. Evenimentul a adunat peste 300 de antreprenori autohtoni din toate ramurile economiei din țară și 14 standuri comune ale Consiliilor raionale.
Adrian Platon