[ X ]
[ X ]
[ X ]
Principala problemă a actualei campanii electorale. Detalii!
6 Noiembrie

Finanțarea campaniilor electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie, 2014 este principala problemă sesizată de Efortul de monitorizare Promo-LEX, în cadrul celui de al treilea raport de monitorizare a alegerilor.

După cum transmite TRIBUNA, observatorii Promo-LEX și-au exprimat îngrijorarea față de mai multe tendințe cu privire la finanțarea campaniei electorale.

Astfel, aceștea au sesizat că, nici un concurent electoral nu a raportat săptămânal veniturile în publicații de circulație republicană; doar un concurent electoral (PCRM) a virat în fondul electoral mijloace din contul partidului;  trei din 15 concurenți electorali (PL, PFP, PDA) au prezentat rapoarte financiare cu zero venituri și cheltuieli; 85,2% din cheltuieli au fost alocate pentru publicitate și circa 13% pentru cheltuieli de transport; doar 3 din 15 concurenți electorali (PP „Patria”, PSRM și MPA) au reflectat în rapoartele financiare cheltuieli de transport; nici un concurent electoral nu a raportat cheltuielile în ceea ce privește locațiunea încăperilor, retribuirea muncii, recompense și serviciile de întreținere a sediilor permanente chiar dacă observatorii Promo-LEX din teritoriu constată utilizarea a cel puțin 226 sedii.

Promo-LEX a mai precizat că plafonul de 55 mln lei stabilit de către CEC nu a fost atins de nici un concurent electoral. Un singur concurent Un singur concurent a atins 18,47% din maximul fixat de CEC.

Totuși, autorii raportului și-au exprimat speranța că formațiunile politice vor prezenta mai multe informații legate de finanțare, în mod special banii alocați pentru concerte, în săptămînile ce urmează.

„Observatorii Promo-LEX salută inițiativa concurenților electorali care desfășoară o campanie activă și cu diverse activități de agitație electorală. Astfel, concurenții electorali au utilizat tradiționalele întâlniri cu alegătorii, concerte electorale, distribuirea publicității promoționale, publicitatea stradală și în mass-media drept instrumente de agitație electorală. Pe de altă parte am asistat la lansări de campanii electorale la nivel național și local, organizarea activităților sportive, amplasarea corturilor de agitație electorală”, se arată în raport.

Andriana Cheptine

Inapoi la arhiva noutaților