[ X ]
[ X ]
[ X ]
(“Persoanele din spatele liderului”) Angajat al Ministerului Justiției despre șeful său, Vladimir Grosu: “Pune foarte mult accent pe…”
4 Iulie

Sergiu Stăviță a absolvit Universitatea de Stat din Moldova, iar în prezent este responsabil de relația cu presa  la Ministerul Justiției. Despre activitatea sa, relația  cu șeful său, dar și obiectivele pe care și le-au propus să le realizeze împreună cu întreaga echipă a povestit reporterului nostru.

Sergiu Stăviță ne-a spus că, ministrul Justiției, Vladimir Grosu are un cabinet format din  patru persoane: şef de cabinet, doi consilieri şi asistent.

„Începând cu numirea Dlui Vladimir Grosu în funcţia de ministru, echipa acestuia a continuat să pună la punct mecanisme începute de către ex-ministru Dl Oleg Efrim, apriori fiind Acordul de Finanţare dintre Guvernul Republicii Moldova şi Uniunea Europeană privind Programul de suport al reformei justiţiei, semnat la Bruxelles la 14 iunie 2013 şi Strategia de Reformă a Sectorului Justiției 2011 – 2016.  Echipa are misiunea de a crea un cadru eficace în scopul realizării agendei, a obiectivelor stabilite de către ministrul justiției și acordare de consultanță în domeniul de realizare a obiectivelor strategice stabilite în Planul de activitate al Ministerului Justiției. La fel, susţine şi promovează iniţiativele ministrului, realizează sarcinile de serviciu în timp util, real și oportun pentru buna desfășurare a activității ministrului. Ne propunem să continuăm realizarea calitativă a acțiunilor de interes major şi monitorizare a impactului SRSJ 2011-2016, a Planului de acțiuni pentru implementarea SRSJ şi Acordului de Finanţare dintre Guvernul Republicii Moldova şi Uniunea Europeană privind Programul de suport al reformei justiţiei, semnat la Bruxelles la 14 iunie 2013, acestea fiind unele din obiectivele majore ale Ministerului Justiţiei”, a precizat Sergiu Stăviță.

Întrebat despre șeful său Vladimir Grosu, acesta ne-a vorbit despre calitățile sale în primul rând ca om, dar și ca lider.

„Dl. Grosu are o experiență notorie în domeniul de activitate. Este o persoană calmă, atentă, cu implicare maximă, respectuoasă şi demnă. Fiind în funcţia de ministru,  pune foarte mult accent pe abilităţile formării unei echipe profesioniste, reuşeşte să comunice şi să îi înțeleagă pe ceilalți. Are un comportament frumos cu angajații săi, le acorda încrederea sa, le recunoaște meritele şi le este alături atunci când întâmpina careva dificultăţi. Capacitatea de a stabili obiective, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung, este una din calităţile acestuia”, a adăugat Stăviță.

Specialistul consideră că ministrul Justiției își gestionează foarte bine responsabilitățile, iar pentru 2015 are listă de acțiuni  prioritare foarte mare. Printre care: implementarea calitativă şi completă a SRSJ 2011-2016, realizarea calitativă şi în termenele stabilite a condiţionalităţilor prevăzute în Acordul de Finanţare dintre Guvernului RM şi UE privind programul de suport al reformei justiţiei şi de Acordul de Asociere a RM cu UE, reformarea organelor Procuraturii conform recomandărilor Comisiei de la Veneţia. Optimizarea organizaţională şi funcțională organelor Procuraturii. Asigurarea independenței funcționale prin reformarea sistemului de selecţie, numire, promovare şi evaluare a procurilor şi consolidarea mecanismului de răspundere disciplinară a procurorilor, reformarea Centrului Național de Integritate, optimizarea hărţii instanţelor judecătoreşti, pentru specializarea judecătorilor şi crearea completelor specializate, inclusiv în judecătoriile de prima instanţă pentru asigurarea repartizării aleatorii a dosarelor, îmbunătățirea administrării şi optimizării cheltuielilor de întreţinere a instanţelor de judecată, monitorizarea şi contribuirea la implementarea eficientă a Legii cu privire la răspunderea disciplinară a judecătorilor. Clarificarea şi consolidarea funcțiilor inspecţiei judiciare, reformarea Institutului Naţional al Justiţiei, monitorizarea implementării cadrului legal cu privire la activitatea CSM şi a organelor sale pentru consolidarea capacităţii acestora, diminuarea marjei de discreţie în procesul de luarea a deciziilor, asigurarea transparenţei, modificarea şi elaborarea de coduri de etică profesională pentru actorii din sectorul justiției, reforma Curţii Constituţionale inclusiv revizuirea subiecţilor cu drept de sesizare, proceduri, durata şi numărul de mandate pentru funcţia de judecători, revizuirea mecanismului de numire a judecătorilor, promovarea şi susţinerea medierii prin consolidarea Consiliului de mediere.

Natalia Moraru

Inapoi la arhiva noutaților