După o lună de la implementarea proiectului-pilot privind transportul public nocturn în capitală, coordonatorii acestuia – membrii echipei „Orașul Meu”, au sesizat mai multe neregularități și cer demisia șefului Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC), transmite CURENTUL.
Adrian Pleșca, coordonatorul proiectului „Orașul Meu”, a menționat că unele troleibuze nu circulă conform orarului prestabilit.
„Au fost colectate acele 10 mii de semnături pentru a implementa proiectul pilot al transportului public nocturn, din 5 iulie acestea circulă. Pe 23 iulie am interceptat un video în care se vedea clar că troleibuzul 24 nu a staționat. Mai avem informații că unele troleibuze nu ies la linie sau, pur și simplu, stau în parcul de troleibuze, apoi merg spre alt parc” – a spus Adrian Pleșca.
De asemenea, coordonatorul echipei „Orașul Meu” a specificat că, de la începutul implementării proiectului, a fost monitorizată activitatea troleibuzelor.
„Noi am monitorizat cum se circulă noaptea și după calculele noastre, veniturile sunt cu 60% mai mari decît pe timp de zi. RTEC scade cumva numărul pasagerilor, poate pentru a sabota proiectul, poate din alte cauze, dar acest lucru se întîmplă. Zece persoane au monitorizat cum se circulă și putem ferm spune că nu se respectă graficul, nici ziua și nici noaptea” – a menționat Adrian Pleșca.
În acest sens, astăzi coordonatorul proiectului a venit cu o cerere către șeful Regiei Transport Electric Chișinău, Gheorghe Morgoci, prin care îi cere acestuia demisia.
„Toate aceste nereguli, care le vedem în fiecare zi – troleibuzele care sunt niște saune mobile, troleibuzele care au wi-fi, dar nu au elementarul – un sistem de tichetare electronică, care se promite implementarea acestuia 6 ani la rând – toate neregulile sesizate și toate aceste nemulțumiri s-au adunat în această sesizare. Cerem, în primul rând, un audit al Regiei Transportului Electric. Doi – demisia șefului RTEC, Gheorghe Morgoci, și trei – instituirea unui sistem de gestionare a banilor”, a spus Adrian Pleșca.
Totodată, Adrian Pleșca s-a arătat nemulțumit de prețurile pentru procurarea GPRS tracker-urilor. „Alături de un grup de tineri, care dezvoltăm aplicația iTransport, le-am propus RTEC-ului și Primăriei să amenajăm gratuit și din contul nostru, al acestui proiect, fiecare troleibuz cu cîte un GPRS tracker. Un GPRS tracker nu poate costa mai mult decît o sută de dolari. RTEC acum va achiziționa cîte unul cu prețul de 2500 de lei, pe cînd ele, în mod normal, ar costa 500 de lei” – a mai spus Adrian Pleșca.
Șeful RTEC, Gheorghe Morgoci, nu s-a prezentat la conferința de presă sub motivul că ar fi în concediu.
Cristina Parfeni