Mărimea Fondului Rutier, în 2016, trebuie să fie de 1 miliard 750 milioane lei, iar în 2022 trebuie să ajungă la cifra de 2 miliarde 290 milioane lei. Declaraţia a fost făcută de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, transmite CURENTUL.
„Mărimea Fondului Rutier în 2015 a fost de un miliard 538 milioane lei. Conform angajamentelor asumate față de partenerii externi de dezvoltare, mărimea Fondului Rutier urmează să se mărească progresiv în fiecare an. În 2016, conform Strategiei, mărimea Fondului Rutier trebuie să fie de 1 miliard 750 milioane lei, iar în 2022 trebuie să ajungă la cifra de 2 miliarde 290 milioane lei”, a declarat Chirinciuc.
Totodată, ministrul Iurie Chirinciuc a amintit că, până în anul 2009, Ministerul Transporturilor utilizând mijloacele Fondului Rutier și ale partenerilor externi au reparat un singur drum în Republica Moldova – Leușeni-Chișinău, unde s-a pus un singur strat de uzură.
„Pe de altă parte, în pofida tuturor problemelor ce țin de corupție și birocrație în sistem, din 2009 până în prezent avem inițiate și finalizate mai multe proiecte de nivel național. În reabilitarea drumului Chișinău-Bălți a rămas ultimul sector – Sărăteni-Sângerei, inclusiv centura Sângerei care trebuie să fie dat în exploatare până la sfârșitul acestui an. Nu ar trebui să uităm de traseul Sărăteni-Soroca care a fost construit din banii poporului american, dar, din păcate, astăzi prea puțini vorbesc despre donațiile și granturile oferite de partenerii noștri americani și europeni”, a menționat ministrul Transporturilor.
Chirinciuc s-a referit şi la reabilitarea drumului Chișinău-Ungheni, care traversează raionul Călărași și orășelul Călărași și care urmează a fi dat în exploatare până la sfârșitul acestui an. El a spus că, la acest traseu lucrează două companii și că primul sector – Chișinău-Strășeni prevede patru benzi, iar al doilea sector de drum, de la Strășeni până la centura Ungheni este proiectat cu două benzi lărgite.
Iurie Chirinciuc a specificat, că drumul de ocolire Ungheni este finanțat din grant și, dacă el nu va fi finalizat până la finele acestui an, atunci cei care construiesc drumul, o companie cehă cu fondatori spanioli, nu-și vor primi banii niciodată.
Adrian Platon