[ X ]
(FOTO) Serviciul Fiscal de Stat are o nouă identitate vizuală
5 Ianuarie

Începând cu 1 ianuarie 2015, Serviciul Fiscal de Stat (SFS) are o nouă identitate vizuală. Potrivit şefului SFS, Ion Prisăcaru, asta înseamnă o deschidere mai mare către contribuabili, asistență acordată într-un mod optim și accesibil fiecărui solicitant și o administrare fiscală eficientă, transmite CURENTUL.

Conform aceleiaşi surse, prin elementele stemei SFS, aprobate prin HG nr. 500, din 01.07.2014, Cu privire cu modificările ulterioare, am exprimat aspirațiile, convingerile, principiile și valorile autorității fiscale și anume:

Câmpul albastru al drapelului, de o nuanţă azurie, semnifică loialitatea şi probitatea lucrătorilor Serviciul Fiscal de Stat, speranţa într-un cer senin şi o colaborare paşnică cu con­tribuabilii statului;

Acvila cruciată de aur, purtând scutul cu capul de bour – ele­mente de bază ale Stemei de Stat a Republicii Moldova – sim­bolizează suveranitatea ţării, evidenţiindu-se că Serviciul Fis­cal de Stat este o instituţie de stat importantă;

Cornul abundenţei (cornu copiae – lat.) cu monede de aur din gheara dreaptă a acvilei simbolizează activitatea economică a Serviciului Fiscal de Stat, legată de asigurarea deplina şi la timp a veniturilor în bugetul de stat, de evidenţa şi impozitar­ea tuturor contribuabililor ţării, ce ar contribui la bunăstarea acestora.

Zborul (aripile larg desfăcute) exprimă abilitatea cuprinderii tuturor contribuabililor, protecţia şi echidistanţa faţă de agenţii eco­nomici întru stabilirea unor legături prieteneşti, reciproc avantajoase, vegherea asupra oricăror activităţi economice, ce ar putea prejudicia statul şi cetăţenii lui;

Sulul de hârtie reprezintă actele fiscale şi, mai ales, Declaraţia fiscală, cu scopul asigurării respectării voluntare a legislaţiei de către toţi contribuabilii, iar deviza: „În serviciul contribuabilului” este una generică, ce vorbeşte despre faptul că instituţia fiscală a Republicii Moldo­va tinde a fi una prietenoasă contribuabilului.

„Ne-am propus această modificare ca un argument suplimentar a schimbărilor ce au loc în sistemul fiscal. Cunoaștem cu toții că schimbările nu se fac timp de o zi sau un an, mai ales când este vorba despre un sistem așa de complex ca SFS, care implică atât modificare de atitudini, la nivelul fiecărui angajat, cât și simplificarea de proceduri, oferirea de servicii calitative contribuabililor și aducerea lor la un nivel mai înalt, la un nivel european”, a adăugat Ion Prisăcaru.

Şeful SFS a spus că un brand nou întotdeauna înseamnă o promisiune. „Din partea SFS, este promisiunea de a acționa în conformitate cu cadrul legal și de a oferi servicii electronice eficiente. Noi vom depune eforturi continue ca mediul concurențial să devină unul sănătos, iar cel fiscal să devină unul maximal confortabil din punct de vedere al administrării fiscale pentru investitori, atât ce privește minimizarea riscurilor, cât și la asigurarea  transparenței activității. Prin adoptarea stemei și drapelului SFS, am dat dovadă că administrarea fiscală trece definitiv și irevocabil spre sfera deservirii și diminuează accentele de pe încasarea forțată și exercitarea de controale, lăsându-le doar ca soluții pentru cazurile iremediabile de eschivare de la onorarea obligațiunilor și de încălcare a legislației”, a conchis şeful SFS, Ion Prisăcaru.

Adrian Platon

stema IFPS

Inapoi la arhiva noutaților