[ X ]
[ X ]
[ X ]
Atac dur la adresa lui Iurie Leancă: „Costurile le suportă cetăţenii”
17 August

După ce a fost specializat în acoperirea găurii cauzate de jaful miliardului și după specializarea în concesii de aeroporturi, astăzi, Iurie Leancă a decis să se specializeze, din mers, ”pe” drumuri. Despre asta scrie ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, într-o postare pe blogul său, transmite CURENTUL.

„Un fost ”simplu premier”, a uitat, pe semne, de abilitățile sale manageriale, extraordinare, de care a dat dovadă reușind să creeze toate condițiile pentru devalizarea sistemului bancar și pentru concesionarea singurului aeroport internațional operabil din Republica Moldova. Incontestabil, a fost cel mai bun premier, dar, din păcate, nu pentru popor”, scrie Chirinciuc.

Mai mult, demnitarul spune că, în perioada în care au fost organizate licitațiile și semnate contractele pentru reabilitarea drumului R1 Chișinău-Ungheni, dar și a contractului pentru reabilitarea traseului M3, pe porțiunea Ciumai-Vulcănești, Iurie Leancă se afla în funcţia de prim-ministru al RM.

„Din 2014 când au fost semnate aceste contracte, până în februarie 2015, perioadă în care Iurie Leancă era prim-ministru, progresul pe contractul de reabilitare a drumului M3, era de 0,14% și asta în contextul în care finalizarea era preconizată pentru 2016. Iar pe R1 Chișinău-Ungheni, progresul era de 0%. Oare ați uitat că dvs. ați fost cel care în 2014 ați tăiat panglica la demararea lucrărilor și ați făcut mare fast din asta. Numai că după ce ați plecat de acolo, la câteva minute și muncitorii și-au luat sculele și v-au urmat calea. Astfel că până la venirea mea, în fruntea acestui Minister, în iulie 2015, lucrări pe acest traseu nu s-au făcut deloc. Iar cu un astfel de progres, drumul Chișinău-Ungheni nu ar fi fost gata nici în 10 ani. Deși era premier în acea perioadă, domnul, Iurie Leancă, nu a intervenit pentru a demonstra progres pe aceste contracte, a căror semnare a fost posibilă, după cum îi place dumnealui să spună, cu aportul direct al domniei sale și pe alocuri chiar prin relațiile sale personale cu donatorii externi, sau poate acest progres se datorează anume intervenției domnului Leancă? Oricum ar fi, am avut posibilitatea să ne convingem că deși îi place să apostrofeze managementul altora, îi este cu anevoie să vadă bârna de sub nasul său ca mai apoi să scoată paiul din ochii celorlalți”, adaugă Iurie Chirinciuc.

De asemenea, ministrul Trasporturilor a scris că, fost prim-ministrul Leancă nu s-a obosit să meargă într-o inspecție pe șantier şi să sesizeze care sunt problemele cheie la executarea lucrărilor pe acest traseu și nu numai.

„Proiectarea proastă, corupția și managementul defectuos de la ASD, agenții economici selectați nu sunt în stare să facă față cerințelor la care s-au angajat, și nu în ultimul rând situația politică instabilă au dus la încetinirea lucrărilor. Cu toate acestea vreau să asigur cetățenii R.M. că până la finele acestui an, pe traseul Chișinău-Ungheni se va circula în condiții normale, iar din motivele menționate mai sus, drumul va fi finalizat în anul 2017. Așa că, domnule Iurie Leancă, când mai mergeți pe drumul Chișinău-Ungheni, și mai faceți poze pentru a le posta pe rețelele de socializare, asumați-vă responsabilitatea pentru starea în care este acest traseu, or datorită și a eforturilor dumneavoastră avem niște companii de mâna a 3-a, pe care astăzi, aidoma lui Sisif, le împingem din urmă și de care suntem nevoiți să ne debarasăm. Dar până una alta, costurile miliardului furat, costul aeroportului concesionat și a drumului contractat de dumneavoastră, îl suportă cetățenii, acei cetățeni de care nu va păsat atunci când ați putut face ceva util pentru ei și pe care atât de nemilos îi manipulați astăzi”, conchide ministrul Iurie Chirinciuc.

Adrian Platon

Inapoi la arhiva noutaților