La fel ca şi în anii precedenți, pentru scrutinul din toamnă listele electorale vor fi publicate cu 20 de zile înainte de data alegerilor, timp în care fiecare cetățean poate verifica dacă a fost inclus în listă și la care secție urmează să voteze. Despre aceasta a comunicat pentru tribuna.md secretarul Comisiei Electorale Centrale (CEC), Andrei Volentir.
El a precizat că listele electorale se întocmesc de către primării, în două exemplare, pentru fiecare secţie de votare şi includ toţi cetăţenii cu drept de vot care, la momentul întocmirii listelor, domiciliază în raza acestora. După ce au fost întocmite, listele se verifică la domiciliul alegătorilor înscrişi în ele, se semnează de către primarul localităţii şi se aduc la cunoştinţă publică cel mai tîrziu cu 20 de zile.
Andrei Volentir a spus că anul acesta CEC va introduce informațiile prezentate de autoritățile publice locale într-o singură bază de date, iar cu ajutorul Registrului de stat al alegătorului va perfecta cîte un extras pentru fiecare secție în parte. „Registrul de stat al alegătorilor, care va fi aplicat din acest an, este un sistem informaţional unic integrat de evidenţă a alegătorilor din Republica Moldova, realizat în baza Registrului de stat al populaţiei, destinat colectării, stocării, actualizării şi analizei informaţiei despre cetăţenii Republicii Moldova, inclusiv despre cei din străinătate, care au atins vîrsta de 18 ani şi nu au interdicţii legale de a alege. Pentru ca Registrul să fie funcțional, CEC urmează să achiziționeze computere care vor fi distribuite în fiecare secție de votare”, a precizat el.
Cu privire la buletinele de vot, secretarul CEC a spus că acestea nu se modifică. „Culoarea și forma rămîne aceeași, dar se vor modifica doar dimensiunile în dependență de numărul concurenților electorali, iar asupra acestor modificări se va decide pe ultima sută de metri, după înregistrarea tuturor concurenților”, a spus Andrei Volentir.
Diana Cebotari