[ X ]
[ X ]
[ X ]
Victor Cojocaru: „Franzeluţa” garantează respectarea cerinţelor şi tradiţiilor consumatorilor din alte teritorii
19 Februarie

Produsele de la SA „Franzeluţa” sînt prezente în mai multe ţări datorită calităţii acestora. Declaraţia a fost făcută de Victor Cojocaru, ex-directorul Societăţii pe Acţiuni „Frazeluţa”, în cadrul unui interviu pentru Almanahul Politic al Republicii Moldova 2015.

Potrivit lui Cojocaru, anume calitatea produselor deosebeşte „Franzeluţa” de alţi producători. „Spre exemplu, pîinea de la „Franzeluţa” se poate consuma două sau chiar şi trei zile”, a declarat ex-directorul întreprinderii.

Victor Cojocaru a remarcat şi faptul că, în anul 2015 a crescut volumul de vînzări.

„Spre exemplu, dacă  anterior la covrigei exportul era de 63% din tot ce producem, acum, în 2015,  s-a ridicat pînă la 67%. În luna octombrie, în oraşul Köln, Germania a avut loc Expoziţia Internaţională „Anuga”, la care am participat şi noi. Eram pătruns de un sentiment aparte de mîndrie cînd vedeam scris „Franzeluţa – produs în Moldova”. Ne vizita foarte multă lume, eram foarte solicitaţi, au venit practic toţi partenerii noştri din ţările unde exportăm produsele noastre. „Franzeluţa” deţine certificatele Kosher şi Halal, care garantează respectarea cerinţelor şi tradiţiilor consumatorilor din alte teritorii. Credinţa nu le permite să consume anumite produse, aşa că, ceea ce exportăm în ţările respective sunt făcute după alte reţete”, a adăugat el.

De asemenea, Victor Cojocaru a menţionat că, de vreo 12 ani „Franzeluţa” practic nu a modificat preţurile la pîine.

„Brutarul este dependent de un lanţ valoric: costul grîului, costul făinii şi costul pîinii. Din costul pîinii aproape 50% constituie făina şi circa 11% resursele energetice. După cum am spus, anul 2015 a fost marcat de secetă, care a redus recolta la grîu şi deficitul a „săltat” costul făinii. Totodată, au fost schimbări la tarifele la energia electrică şi la gaze naturale. Niciodată nu ne axăm pe preţuri, care să asigure profit prea mare sau supraprofit. Politica întreprinderii noastre constă în fabricarea unor produse calitative, care să crească vînzările. Important e să ne acoperim cheltuielile de producere pe care le avem”, a mai spus fostul director al combinatului de panificaţie.

Potrivit lui, în anul 2017 întreprinderea împlineşte 70 de ani. „Exact în acest an se finalizează programul de modernizare. Sperăm să avem pînă atunci rezultate foarte bune”, a conchis Victor Cojocaru.

Sursa: Almanahul Politic al Republicii Moldova 2015

Inapoi la arhiva noutaților