Datele statistice despre evoluţia pieţei de telefonie fixă, publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că diminuarea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă pe fundalul creşterii neînsemnate a numărului de abonaţi a continuat şi în primul trimestru al anului 2014, transmite Curentul.md.
Potrivit datelor raportate ANRCETI de către furnizorii activi de telefonie fixă, creşterea numărului de abonaţi s-a datorat exclusiv furnizorilor alternativi ai acestui tip de telefonie. Aceştia au conectat la reţelele proprii peste 4,4 mii de clienţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu mai bine de 3,5 mii.
Urmare a scăderii volumului de trafic şi a numărului de abonaţi veniturile SA „Moldtelecom” provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă s-au redus, faţă de perioada respectivă a anului 2013, cu 10,7%.
Experții au constatat că piaţa serviciilor de telefonie fixă se află în decădere deja de şase ani. Ca rezultat al evoluţiei veniturilor în perioada de raport, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcţie de cifra de afaceri, s-a redus cu 1,7% şi a alcătuit 94,4%, iar cota cumulată a furnizorilor alternativi a crescut în aceeaşi proporţie şi a ajuns la 5,6%.
Elena Mocreac