Directorul tehnic “Strabag Grup” a efectuat o vizită de lucru pentru evaluarea procesului de reconstrucţie la Aeroportul Chişinău. Compania germană cu renume mondial participă la proiectul de modernizare şi dezvoltare a principalei porţi aeriene a Moldovei, demarat de către “Avia Invest” – compania-administrator al Aeroportului Internaţional Chişinău, transmite CURENTUL.
Directorul tehnic al companiei germane a examinat calitatea lucrărilor efectuate, privind decopertarea suprafeţelor până la sol şi procesul de stabilizare a straturilor inferioare ale peronului unde a fost aplicat beton uscat, pe o suprafaţă de 100000m2. Totodată, în prezent se desfăşoară pregătiri pentru finisarea ultimului strat la care este aplicat beton produs de uzina aceleaşi companii cu renume mondial, instalată pe AIC. Uzina este deservită de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de „Strabag Grup”, astfel încât procesul de fabricare este automatizat. Reamintim faptul ca este produsă o cantitate de 200 m3 beton pe oră, ceea ce depăşeşte de 3 ori capacitatea maximă de producere a uzinelor existente în RM.
In lucrările de reconstrucţie a peronului sunt implicaţi circa 100 de lucrători şi 35 unităţi de tehnică. Zilnic sunt utilizate peste 100 tone ciment (5 camioane), peste 1000 tone de pietriş (55 camioane) şi 500 tone de nisip (25 camioane). “Împreuna cu companiile partenere care sunt implicate în realizarea lucrărilor de construcţie a peronului atragem o deosebita atenţie calităţii. Respectiv, fiecare etapă este sub supraveghere strictă şi sunt respectate toate normele şi standardele, fiind luate în permanenţă probe, datele cărora sunt introduse în cartea tehnică. În ceea ce priveşte planurile pentru 2016, vom aduce adăugător echipamente tehnice de la alte şantiere ale companiei „Strabag” astfel încât să accelerăm ritmul lucrărilor prevăzute în 2016.”, a spus Petru Jardan, Director General “Avia Invest”.
“Sunt absolut convins de calitatea lucrărilor efectuate în cadrul acestui plan amplu de modernizare al Aeroportului Chişinău. Confirm acest lucru deoarece folosim aceeaşi tehnologie de lucru precum la Aeroportul Frankfurt şi la alte cele mai mari aeroporturi Europene. Lucrările sunt realizate sub aceeaşi exigenţă strictă cu respectarea aceloraşi standarde. De aceea, în primul rând garantăm “calitate” la ceea ce am realizat şi ceea ce urmează la Aeroportul Chişinău. La fel de important este ritmul de lucru. Daca se va desfăşura în acelaşi tempo vom reuşi în timp util să facem faţă provocării de a transforma AIC în unul din cele mai competitive aeroporturi din regiune” a declarat dl Arnult Pulcher , director tehnic al companiei Strabag Group.
Paralel au fost purtate discuţii privind planul de efectuare a lucrului pentru anul 2016 dar şi alte date tehnice cu referire la construcţia aerodromului.
De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, “Strabag Grup” a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, Sohar, Basra, etc.
Adrian Platon