[ X ]
Sfaturi de la AGEPI: Franchisingul – o soluție avantajoasă pentru dezvoltarea afacerilor
10 August

Franchisingul este o strategie de dezvoltare a unei afaceri, o formă de comerț care pune în legătură un francizor, proprietar al unei mărci și deținător de know-how, și un comerciant independent care se numește francizat, transmite CURENTUL cu referire la un comunicat al Agenţiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI).

Pentru proprietar, franchisingul este un mod de extindere a afacerii, iar pentru francizat, este o oportunitate de a deschide și activa sub protecția unei mărci ce este deja cunoscută și prezentă în conștiința publicului. De asemenea, francizatul poate beneficia de dreptul de autor, secretele de producție comercială sau alte proceduri secrete deținute de către proprietarul mărcii, precum și de instruirea personalului şi monitorizarea afacerii de către francizor.

Totuși, acest sistem de relații contractuale implică anumite costuri, pe lângă taxa de acordare a francizei și redevențele anuale, francizatul trebuie să mențină permanent un anumit standard de calitate.

Contractele de franchising pot fi înregistrate la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), prin depunerea unei cereri, de către una dintre părţile contractante, pentru care ulterior se achită o taxă.

Astfel, din 1994 până în prezent, la AGEPI, au fost înregistrate doar 41 de contracte de franchising, dintre care 7 au fost reziliate, iar la 17 contracte a expirat termenul.

Numărul mic de contracte de franchising se datorează faptului că acest tip de relaţii contractuale în Republica Moldova se dezvoltă foarte activ prin intermediul altor forme cum ar fi acordurile de dealer, cât şi prin intermediul reprezentanţelor oficiale ale unor companii străine.

Datele despre contractele de franchising înregistrate la AGEPI se publică în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală (BOPI), la capitolul “Modificări intervenite în statutul juridic al cererilor şi titlurilor de protecţie ale obiectelor de proprietate industrială.

În continuare vă prezentăm lista companiilor care activează în Republica Moldova în bază de franchising, fiind înregistrate la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală: Andy`s Pizza, Pizza Mania, TONY & GUY, Tirex Petrol, Planeta Sushi, Il Patio, Hertz, Fourchette, La plăcinte şi OVS.

Adrian Platon

Inapoi la arhiva noutaților
  1. Declarație: Când Andrei Năstase vorbea despre negocierea prețului la gaze în interesul cetățenilor... Demagogii de ocazie l-au acuzat că „alimentează războiul” că este inacceptabil ca dna Sandu să își piardă din ratingul personal
    Politică |
  2. Cornel Ciurea: Partidul Republican „Inima Moldovei” are şanse mari de a se impune în politica din R. Moldova şi de a deveni în scurt timp unul dintre principale partide ale ţării
    Politică |
  3. Detalii de la Premier: Ce va discuta ministrul Parlicov cu reprezentanții Gazprom?
    Politică |
  4. Oleg Braga: Prioritatea noastră absolută trebuie să fie stimularea investiţiilor, atât a celor străine, cât şi a celor autohtone
    Business |
  5. Manualul privind negocierile de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană a fost lansat
    Politică |
  1. Controlul de gestiune a fondurilor europene, discutat la ședința de coordonare a auditorilor la Ministerul Finanțelor
    Business |
  2. Manualul privind negocierile de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană a fost lansat
    Politică |
  3. Declarație: Când Andrei Năstase vorbea despre negocierea prețului la gaze în interesul cetățenilor... Demagogii de ocazie l-au acuzat că „alimentează războiul” că este inacceptabil ca dna Sandu să își piardă din ratingul personal
    Politică |
  4. Mai mulți tineri, viitori juriști, au efectuat o vizită la Președinție
    Social |
  5. Aprobat de Parlament: Confecționarea sau comercializarea ilegală a uniformelor de serviciu ale militarilor va fi sancționată
    Social |