[ X ]
[ X ]
[ X ]
Moldovenii nu se dau în vînt după produsele eco. Iată de ce!
13 August

Deși în toată lumea produsele eco devin din ce în ce mai solicitate, în R. Moldova acest proces decurge destul de anevoios. La moment, doar 30% din moldoveni cumpără produse eco, informează CURENTUL.

Solicitat de către reporterul nostru, Nicolae Fetco, fondatorul Ecoportal.md a menționat că deși se atestă o creștere a produselor eco pe piața din Moldova, puțini moldoveni își permit să le cumpere.

“Produsele eco sunt din ce în ce mai importate pe piața din Moldova, chiar se atestă o creștere în acest sens, dacă ar fi să fac referință la ultimii doi ani de cînd ne-am lansat. Însă, în pofida acestui fapt, doar 30% din moldoveni preferă produsele eco, iar ceilalți cumpără produsele ordinare. Nu toți își permit, deși prețurile nu sunt cu mult mai mari față de produsele simple. Prin intermediul portalului nostru ne propunem să majorăm numărul de cumpărători și totodată să promovăm aceste produse pe piața din țară”, a spus fondatorul.

Acesta a mai menționat că, în sezonul de vară moldovenii cel mai mult preferă legumele eco produse de fermieri locali, care pot să le prezinte certificate ce demonstrează că sunt produse biologice.

“Dacă ne referim la produsele eco–alimentare atunci acestea se cumpără mai mult de la fermieri. În acest sezon moldovenii comandă cartofi, castraveți, roșii mai mult legume. Prețurile sunt puțin mai ridicate față de cele de pe  piață pentru că sunt ecologice și fiecare agricultor poate dovedi asta prin intermediul unui certificat emis de către organul responsabil. Pe piața externă, din produsele eco cele mai transportate sunt cerealele, iar restul se vînd aici în țară”, a mai adăugat el.

Menționăm că, Ecoportal.md este primul și unicul web portal din Republica Moldova, destinat consumatorului  și producătorului de produse ecologice. Scopul portalului este de a informa și a ghida consumatorul în lumea produselor ecologice autohtone, promovarea producătorilor și companiilor naționale care comercializează produse eco, dar și stimularea interacțiunii dintre agenții economici, fermierii și consumatorii potențiali în sectorul dezvoltării agriculturii ecologice.

Anastasia Borta

Inapoi la arhiva noutaților