“Avia Invest”, compania care administrează Aeroportul Internaţional Chişinău, continuă realizarea unui plan investiţional de modernizare a aeroportului. La etapa actuală, deja au finisat lucrările de extindere a terminalului (zona de sosiri, zona de plecări, zona de bagaje) cu 3860 m2, transmite CURENTUL.
Astfel, a fost efectuată o excursie pentru reprezentanţii mass media pe data de 8 septembrie, alături de Directorul General „Avia Invest” – Petru Jardan şi Directorul Companiei de construcţii „Exfactor Grup” – Vladimir Tonu pe peronul Aeroportului Chişinău, unde au fost prezentate opiniei publice lucrările de extindere a terminalului deja efectuate.
Terminalul a fost extins cu 3860m2, ceea ce presupune extinderea zonei de sosiri, zonei de plecări şi zonei de bagaje. De aceea, lărgirea şi reconstrucţia terminalului vor permite AIC să-şi mărească aproape de 2 ori capacitatea de deservire, până la 750 pasageri/oră şi să le asigure pasagerilor comoditatea maximă de aflare în AIC.
De asemenea, va fi mărit numărul ghişeelor de înregistrare a pasagerilor de la 12 până la 18, va fi mărit numărul Gate-urilor, va fi dublat numărul ghişeelor de trecere a controlului de paşapoarte la plecare şi sosire, iar la cele 2 benzi rulante pentru bagaj se va mai adăuga încă una.
Prin urmare, lucrările de exterior cele mai complexe au fost deja finisate şi în prezent se desfăşoară lucrările de reconstrucţie, pe 11 000 m2 a suprafeţelor existente precum şi cele de interior, conform proiectului nou de design. Concomitent au fost instalate noi echipamente de ventilare şi răcire a aerului şi un nou sistem de anunţare sonoră a zborurilor.
O alta etapă în amplul proiect de modernizare a principalei porţi aeriene a ţării este reconstrucţia aerodromului. De asemenea, au fost iniţiate lucrările de reabilitare a pistei vechi, care nu mai era exploatată timp de 20 ani. După reconstrucţie, aceasta va fi transformată în cale de rulare la pista de decolare/aterizare. La moment se construiesc căi de rulare noi şi se reabilitează cele existente.
După efectuarea tuturor lucrărilor, AIC va putea primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii şi va asigura un trafic de 21 nave/oră.
De asemenea, Avia Invest duce un şir de negocieri importante cu reprezentanţii companiilor aeriene şi ale aeroporturilor privind posibilitatea extinderii numărului de curse pe AIC.
Adrian Platon