Reieşind din condiţiile modernizării şi implementării ample a tehnologiilor avansate în toate sferele de activitate, raportarea fiscală pe suport de hârtie a devenit una irelevantă. În acest context, Serviciul Fiscal de Stat a întreprins un şir de măsuri pentru ca comunicarea fiscală cu contribuabilii să fie realizată într-un mod cât mai eficient şi comod, transmite CURENTUL cu referire la un comunicat al Î.S. „Fiscservinform”.
Astfel, persoanele fizice şi cele juridice beneficiază de acces la un spectru vast de servicii electronice fiscale, inclusiv la SIA „Declaraţie electronică” – metodă modernă de expediere on-line a dărilor de seamă fiscale la orice oră şi de oriunde.
Pentru a intensifica aceste acţiuni, întru asigurarea conectării agenţilor economici recent deveniţi plătitori de TVA în condiţii optime şi comode, comunicăm că agenţii economici care se încadrează în această categorie, se pot conecta la serviciile enunţate şi în cadrul oficiilor fiscale teritoriale.
Respectiv, pentru a semna actele necesare şi a recepţiona semnăturile electronice de autentificare în cadrul Inspectoratelor Fiscale de Stat teritoriale, care permit interacţiunea on-line cu autoritatea fiscală, este necesar de a parcurge următoarele etape:
Suplimentar la documentele specificate, în caz de necesitate, entitatea raportoare va prezenta Centrului de Certificare, prin adresa electronică certificare@fsi.fisc.md, următoarele documente:
În cazul expedierii pachetului de documente incomplet sau depistării neconformităţilor dintre setul de documente prezentat electronic şi informaţia despre înregistrarea Dvs. din SISF, Veţi fi informat telefonic sau prin intermediul poştei electronice de către Centrul de Conectare al Î.S. „Fiscservinform” despre necesitatea prezentării pachetului de documente complet şi/sau înlăturarea cauzelor ce au condiţionat refuzul conectării la serviciile fiscale electronice.
Concomitent, dacă aţi expediat toate actele necesare, Centrul de Certificare va asigura generarea semnăturilor electronice, va completa şi sigila plicul cu dosarul Dvs., care vor fi expediate către IFS teritoriale, prin intermediul poştei speciale.
În momentul recepţionării dosarului Dvs., expediat de către Centrul de Certificare al Î.S. „Fiscservinform”, IFS teritorial Vă va informa despre data şi ora conform cărora trebuie să Vă prezentaţi pentru semnarea actelor juridice şi recepţionarea semnăturilor electronice de autentificare.
Atenţionăm că, la momentul prezentării pentru conectare la servicii electronice fiscale este necesar să prezentaţi în original documentele specificate.
Scopul campaniei de abonare a contribuabililor, recent deveniţi plătitori de TVA la serviciile electronice fiscale în toate IFS teritoriale are la bază dezideratul de fortificare a cadrului de colaborare între autoritatea fiscală şi oamenii de afaceri, astfel încât să fie justificată misiunea SFS: „Funcţionarul fiscal în serviciul contribuabilului”.
Specificăm, că subiecţii impunerii cu TVA şi persoanele fizice beneficiază gratuit de aceste servicii. Concomitent, persoanele juridice, care nu fac parte din categoria plătitorilor de TVA şi care aleg să interacţioneze prin instrumente moderne cu SFS, se pot abona contra plată la serviciile electronice fiscale în cadrul Centrelor de Conectare Regională din mun. Chişinău, Bălţi, Comrat şi or. Cahul.
Sursa: www.fiscservinform.md